Årsmöte i Sveriges Gårdsmejerister 2016

Den 9-10 januari kommer Sveriges Gårdsmejeristers årsmöte att hållas på Rindö, strax utanför Stockholm. Vi träffas på det gamla militärområdet KA1 som nu exploaterats till lägenheter och verksamhetslokaler och fått namnet Rindö Hamn. Här håller Anna Kälvebrands Ostmakeriet till i den gamla maskinverkstaden.

Vi kommer under lördagens möte att befinna oss i kontorshotellets konferensrum, www.rindohamn.se. Lunchen äter vi på Ostmakeriet. På kvällen tar vi oss till Rindös västra sida och med taxibåt åker vi ut till Vaxholms kastell för att njuta av en härlig middag, www.kastellet.com.

Övernattning finns på Rindö, B & B till subventionerat pris, 545 kr för enkelrum, 895 kr för dubbelrum inkl. lakan. Boende bokar ni själva hos Vaxholms Brygghus, www.vaxholmsbrygghus.se. Ange Ostmakeriet vid bokningen. Det finns även alternativt boende på t.ex. Waxholms Hotell.

Under söndagen kommer vi att hålla en workshop med fokus på sensorik. Kerstin Jürss och Linda Pilcher håller i detta. Lunchen blir åter igen på Ostmakeriet.

Luncherna kostar 65 kr/st. Middagen kostar 495 kr + moms. Dryck till kommer. Betalas på plats. Vad taxibåten kostar beror på hur många vi blir, men ca 90 kr tur och retur.

Från Stockholm kan man resa med buss eller båt till Vaxholm, därifrån buss 688 till hållplats Rindö Hamn, reseplanerare.sl.se.

Tider: Start lördag kl. 10 på kontorshotellet (eller kom till Ostmakeriet kl. 9.30), avslut ca kl. 16 på söndagen. Anmälan: till Anna Kälvebrand senast den 1/1 2016, på anna@ostmakeriet.se

Varmt välkomna önskar styrelsen genom Anna Kälvebrand!